TURISTIČKA INSPEKCIJA
Zakonom o turističkoj inspekciji (NN 19/14), koji je stupio na snagu 13. 2.2014. godine, uređeno je ustrojstvo, poslovi i način rada turističkih inspektora te uvjeti za imenovanje, prava, obveze i ovlasti turističkih inspektora.
Turistička inspekcija obavlja inspekcijski nadzor nad primjenom zakona i drugih propisa kojima se uređuju način i uvjeti pod kojima pravne i fizičke osobe obavljaju ugostiteljsku djelatnost ili pružaju ugostiteljske usluge i/ili pružaju usluge u turizmu, uključujući obavljanje ugostiteljske djelatnosti odnosno pružanje ugostiteljskih i/ili usluga u turizmu suprotno izdanom rješenju nadležnog tijela, osim u slučaju neregistriranog obavljanja ugostiteljske djelatnosti ili neregistriranog pružanja ugostiteljskih usluga i/ili usluga u turizmu. Turistička inspekcija, također, obavlja inspekcijski nadzor provedbe i drugih propisa kada je to propisano posebnim zakonom.
Sve podneske koji se odnose na djelovanje turističkih inspektora moguće je dostaviti elektroničkom poštom: turisticka.inspekcija@mint.hr, ili poštom na adresu: Ministarstvo turizma, Turistička inspekcija, Trg maršala Tita 8/I, 10000 Zagreb (telefoni: 01 4627 441; 01 4627 442 ; 01 4627 443 i fax. 01 4627 446).
Zakonom o pružanju usluga u turizmu (čl. 6. st. 5.), za udruge, sindikate, škole i druge odgojno–obrazovne ustanove propisana je obveza dostavljanja prijave o organizaciji putovanja/izleta, u službu Turističke inspekcije Ministarstva turizma, prema svom sjedištu, najkasnije tri dana prije početka putovanja, dostavljanjem obrazaca OB-T-I (škole i odgojno–obrazovne ustanove) i OB-T-II (udruge i sindikati). Popunjene obrasce moguće je dostaviti i elektroničkom poštom na: turisticka.inspekcija@mint.hr, osim u slučaju podlijeganja upravnim pristojbama (čl. 6. Zakona o upravnim pristojbama) kada je ispunjeni obrazac potrebno poslati redovnom poštom (OB-T-II/.pdf).
Napomena: Od 1. 1. 2014. godine, inspekcijski nadzor nad neregistriranim obavljanjem ugostiteljske djelatnosti/ili pružanjem ugostiteljskih usluga i/ili pružanjem usluga u turizmu, (tj. ako se obavljaju, odnosno pružaju bez rješenja o upisu u propisani registar, odnosno upisnik, bez odobrenja ili bez rješenja o ispunjavanju propisanih uvjeta), te obračunom, naplatom i uplatom boravišne pristojbe, obavlja Ministarstvo financija - Carinska uprava.
______________________
Koordinacija, organizacija i upravljanje turističkom inspekcijom: dr. sc. Jasenka Štiglec (Samostalni sektor turističke inspekcije,10000 Zagreb, Trg maršala Tita 8/I, tel. 01 462 74 40 i fax. 01 462 74 46).
Koordinacija, organizacija i upravljanje turističkim inspektorima na područjima županija:
I.
Standardizirane
ploče za objekte koji se kategoriziraju prema:
1.
Pravilniku o razvrstavanju, kategorizaciji i posebnim standardima ugostiteljskih
objekata iz skupine „Hoteli“ (NN 88/07, 58/08, 62/09, 63/13 i
33/14),
2. Pravilniku o razvrstavanju, minimalnim uvjetima i kategorizaciji
ugostiteljskih objekata kampova iz skupine „Kampovi i druge vrste
ugostiteljskih objekata za smještaj“ (NN 75/08, 45/09 i 11/14),
3. Pravilniku
o razvrstavanju i kategorizaciji drugih vrsta ugostiteljskih objekata za
smještaj iz skupine „Kampovi i druge vrste ugostiteljskih objekata za smještaj“
(NN 49/08, 45/09 i 94/13),
4. Pravilniku o razvrstavanju i kategorizaciji
objekata u kojima se pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu („Narodne
novine“, broj 88/07, 58/08 i 45/09 i 78/14),
mogu proizvoditi sve fizičke
i pravne osobe – proizvođači (obrtnici, tvrtke), koji za tu proizvodnju pribave
prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za ugostiteljstvo i turizam (u
daljnjem tekstu: Ministarstvo).
II.
Standardiziranu
ploču, temeljem rješenja o razvrstavanju i/ili kategorizaciji, ugostitelj
naručuje izravno od proizvođača te snosi troškove izrade i dostave naručene
ploče.
Proizvođaču
je potrebno poslati:
III.
Proizvođači
koji imaju suglasnost Ministarstva: